Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne na miesiąc Styczeń 2025
1.Krąg tematyczny (temat tygodnia): Tak mija nam czas
· rozwijanie mowy,
· wzbogacanie wiedzy na temat zegarów,
· rozwijanie słuchu fonematycznego,
· rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter.
· zapoznanie ze sposobem odczytywania godzin na tarczy zegara,
· zapoznanie z różnymi rodzajami zegarów,
· rozwijanie sprawności ruchowej,
· rozwijanie prawidłowej postawy podczas ćwiczeń,
· kształtowanie swobody ruchu w metrum ¾,
· rozwijanie poczucia rytmu,
· zapoznanie z porami roku,
· rozwijanie myślenia logicznego
· poznawanie nazw dni tygodnia,
· rozwijanie sprawności manualnej,
· dbanie o estetykę wykonywanej pracy,
· utrwalenie nazw: pór roku, miesięcy i dni tygodnia.
2.Krąg tematyczny (temat tygodnia): Zwierzęta zimą
· rozwijanie mowy,
· wzbogacanie wiedzy o zimowych potrzebach ptaków,
· rozwijanie słuchu fonematycznego,
· rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter,
· wprowadzenie dodawania jako przybywania elementów,
· zapoznanie z graficznym znakiem dodawania,
· rozwijanie sprawności ruchowej,
· rozwijanie prawidłowej postawy podczas ćwiczeń,
· rozwijanie swobody ruchów podczas tańca z rekwizytem,
· ćwiczenie dykcji,
· poszerzanie wiedzy o pracy leśniczego,
· rozwijanie kreatywności,
· poznawanie tropów zwierząt,
· wzbogacanie informacji przyrodniczych
· rozwijanie sprawności manualnej,
· budzenie satysfakcji z wykonanej pracy,
· wzbogacanie wiedzy przyrodniczej,
· rozwijanie umiejętności odczytywania kodu,
3.Krąg tematyczny (temat tygodnia):Kim są rodzice moich rodziców?
· rozwijanie mowy,
· rozwijanie umiejętności pracy w grupie,
· odkrywanie litery b, B: małej i wielkiej, drukowanej i pisanej,
· rozwijanie słuchu fonematycznego, rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter,
· utrwalanie umiejętności przeliczania w zakresie 7,
· rozwiązywanie zadań tekstowych,
· rozwijanie sprawności fizycznej,
· rozwijanie koordynacji ruchowej,
· przestrzeganie dokładności wykonywania ćwiczeń,
· rozwijanie umiejętności współdziałania w grupie,
· rozwijanie umiejętności poruszania się w rytm muzyki,
· utrwalenie wiedzy na temat sposobów spędzania czasu z dziadkami,
· zapoznanie z drzewem genealogicznym,
· rozwijanie sprawności manualnej,
· rozbudzanie poczucia satysfakcji z wykonanej pracy,
· rozwijanie mowy,
· doskonalenie umiejętności współdziałania podczas zabaw grupowych.
4.Krąg tematyczny (temat tygodnia):Fryzjer, weterynarz czy lekarz?
· rozwijanie mowy,
· rozwijanie sprawności manualnej,
· poznawanie pracy groomera,
· tworzenie modelu psa z surowców pochodzących z recyklingu,
· dbanie o porządek na stanowisku pracy,
· utrwalenie nazw wybranych zawodów,
· zapoznanie z przyrządami i akcesoriami potrzebnymi do wykonywania wybranych zawodów,
· rozwijanie sprawności fizycznej,
· rozwijanie koordynacji ruchowej,
· wyrabianie umiejętności swobodnego ilustrowania muzyki ruchem,
· rozwijanie poczucia rytmu,
· wzbogacanie słownictwa o nazwy zawodów dawnych i współczesnych,
· rozwijanie umiejętności tworzenia pytań,
· rozwijanie zainteresowań badawczych,
· poznanie pracy oceanologa
· rozwijanie umiejętności przewidywania,
· wdrażanie do przestrzegania ustalonych reguł.